باوتن

.: بسم الله الرّحمن الرّحیم :.

باوتن

.: بسم الله الرّحمن الرّحیم :.

باوتن

چون صید
به دام تو به هر لحظه شکارم،
ای طرفه نگارم

از دوری صیاد دگر تاب نیارم،
رفته‌است
قرارم

چون آهوی گمگشته
به هر گوشه دوانم

تا
دام
در آغوش
نگیرم
نگرانم
نگرانم
...

آخرین مطالب
آخرین نظرات
پیوندها

راننده ی بی شعور

شنبه, ۱۳ تیر ۱۳۹۴، ۰۳:۱۲ ق.ظ

دیروز راننده از یزد تا اینجا یک نفس به یک راننده ی دیگر فحش می‌داد و قضیه سر هم می‌کرد. می‌گفت بروید آمار بگیرید بی‌شعورترین راننده را پیدا کنید. می‌گفت کسی چیزی نمی‌گوید پررو شده. همین طور از یزد تا اردکان فحش می‌داد...

سه تا سرباز عقب بودند. آن ها هم انگار که راننده‌ی بی شعور را بشناسند همدردی می کردند و حق را به راننده‌ی ما می‌دادند. ولی مشخص بود حق با آن راننده‌ی بی‌شعور است. کاملا مشخص بود. اصلا قیافه‌اش مثبت‌تر بود. می‌گفت اینها مرد نیستند. گفته‌ام اگر مردی که بیا با خودم حرف ها را بزن نه پشت سرم. اگر هم نامردی برو چادر سرت کن بنشین توی خانه..

 

آنقدر قضیه ی پرت و پلا گفت که اصلا تعجب می کردم خودش هم باورش بشود...

اعصابم تا مدت زیادی خرد بود. نمی توانستم تحمل کنم یک نفر انقدر یک طرفه به قاضی برود. اینقدر آبروی یک مومن را ببرد. این جوری به منی که مرد نیستم نامرد بگوید و اینقدر بی انصاف باشد. قلبم مثل سنگ شده بود. عذاب وجدان داشتم و نفس های عمیق می کشیدم...

 

امروز رفتم دیدم راننده تاکسی‌های بیکار نشسته‌اند و گل می‌گویند و گل می‌شنوند. راننده‌ی بی‌شعور هم با یک فاصله از راننده‌ی دیروزی نشسته بود و درباره‌ی بنزین آزاد حرف می‌زدند...

 

 

چشم هایم چهارتا شده بود...

من هیچ جوره این مردها را نمی فهمم..




پ.ن.مطلبی که نتیجه گیری اخلاقی دارد خیلی بی مزه است. ولی از آنجایی که داشت از مطلب برداشت های سوء درمورد مشاغل و خصوصا قشر زحمت کش رانندگان میشد بنده مزه ی مطلب خودم را فدای احترام به شهروندان کرده و نتیجه گیری را می نویسم.


نتیجه گیری: یک خانم نمی تواند هرچیزی را تحمل کند. زود حالش بد یا خوب می شود. خودش هم به راحتی هر حرفی را نمی زند. وقتی ابراز علاقه و یا ابراز تنفر می کند خودش هم تا مدت زیادی تحت تاثیر حرف خودش هست. و نمی تواند به راحتی در این موارددروغ بگوید . اما اگر شنید نمی تواند به راحتی فراموش کند.(من در داستان)
ولی آقایان راحت تر میگویند. راحت تر می شنوند. راحت تر هم فراموش می کنند.(راننده ی ما. سربازها. راننده ی بی شعور در داستان)

موافقین ۲ مخالفین ۰ ۹۴/۰۴/۱۳
با وتن

نظرات  (۱۲)

بیشعور نه قراتر از اون.
پاسخ:
خخخ...
نفرمایید...
من از تعبیر راننده استفاده کردم. وگرنه به این قشر زحمت کش توهین نمی کنم...
۱۳ تیر ۹۴ ، ۰۵:۵۸ ...:: بخاری ::...
عی بااااابااااااا.......
>__<
پاسخ:
خخخخ...
بعله...
۱۳ تیر ۹۴ ، ۰۹:۴۵ محمدهادی علی بابائی
قانون یک گوش در و یک گوش دروازه رو برای هم‌چه جاهایی گذاشتند که آدم بی خیال باشد و اعصابش را خراب مهملات نکند...
پاسخ:
پ.ن. اضافه شد.
۱۳ تیر ۹۴ ، ۲۳:۲۱ هدیه دهنده کتاب
مهندس سلام . بر اعصاب خود در این ماه پرفیض مسلط باش نوعا رانندگان افراد یک طرف  به قاضی رفته هستند بعضا خود را عقل کل می دانند وادعا می کنند .ما حرفمان را می زنیم واز کسی باکی هم نداریم . مهنس گرامی . حق با آنها ست آن ها راننده هستند  ومتراژ عقلشان هم در این کلمات بی دلیل وبی مدرک است . حقوق . علوم سیاسی . جامعه شناسی والهیات. فلسفه ومنطق نخوانده اند که منطقی قضاوت کنند . هرچه بر زبانشان میآید می گویند وفکر خوب وبدش هم نمی کنند . آخر مهندس راننده خصلطش همین است . راننده راننده است . نه چیز دیگر . خدا عقلشان دهد . ان شالله 
پاسخ:
سلام علیکم..
نمی خواهم این طوری قضاوت کنم درموردشان و کلا هدف متن چیز دیگری بود که به متن اضافه شد.
۱۴ تیر ۹۴ ، ۱۱:۵۷ منتظر مهدی
سلام.
خب شغلشون خیلی سخته
البته حق نداشتند که اینطور رفتار کنند
دسته بندی ما زن ها، شما مردها به نظرم درست نیست. این رفتار ویژگی شخصیتی اون فرد بوده
راننده بیشعور!! دیگه اسمش شد!
پاسخ:
سلام
اصلا ما مشکلی نداریم... کل مشکل من از این متن این بود که من این آقایون رو نمی فهمم..
نه اتفاقا این دقیقا ویژگی مردهاست. یعنی من کاری به فحش و ادب و... ندارم...
پ.ن. اضافه شد.
۱۴ تیر ۹۴ ، ۱۶:۲۳ مدافعان حرم
پایگاه رسمی مدافعان حرم http://www.modafeon.blog.ir
ما را با درج لینک در وبگاه خود حمایت نمائید
یاعلی
پاسخ:
سلام. چشم. 
عجب طرز فکری!
راننده راننده است!درس نخوانده که!
کلا نگاه ما ایرانی ها به مشاغل همینطوره!به آدم ها همینطوره...




پاسخ:
سلام
اصلا نمی خواستم همچین برداشتی بشود. همه ی مشاغل محترم اند و من واقعا نمی توانم آنها ر مورد قضاوت قرار بدهم.
۱۶ تیر ۹۴ ، ۰۰:۳۲ مصطفی فتاحی اردکانی
آمدم نظر بدهم نظر هدیه دهنده کتاب خشکم کرد!!!!!!!

+ عکس ضمیمه عکسی است از همدان. در این چهار سال آی تاکسی دیدم در این شهر. ولی خیلی هاشان راننده نبودند شعور داشتند!!!!!
اگر عکس همدان رو تو گوگل زمین ببینید خیابان های اطراف میدان امام از شدت تاکسی زرد است
پاسخ:
:))
نه واقعا من نمیخواهم بگویم خدای نکرده راننده ها شعور نداشتند. آن بنده ی خدا میگفت آین یکی راننده بی شعور است. وگرنه من کی باشم که درمورد شعور آدم ها اظهار نظر کنم...
من شعور خودم را بچسبم که باد نبرد...
چقدر جالب...
لبخند

خب همه ی اقایون اینطور نیستن
پاسخ:
سلام
البته...
۲۶ تیر ۹۴ ، ۱۱:۲۵ محمود بنائی
کلا حافظه خانوم ها در این موارد به ساعت و روز و هفته خلاصه نمی شه و شاید تا آخر عمر فراموش نکنند. اما برعکس ما! شاید یادم باشه که یکبار از کسی دلخور شده باشم ولی ماجراش خیلی کم توی ذهنم میمونه!
پاسخ:
البته این ویزگی ذاتی زنان و مردانه و نباید تصور بشهر خوبه یا بده...
هردو باید مراعات هم دیگه رو بکنن
دقیقا! (أون قسمتای آخر!)
۰۵ مرداد ۹۴ ، ۲۱:۳۹ محمود بنائی
بله حتما همینطوره :)

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی