باوتن

.: بسم الله الرّحمن الرّحیم :.

باوتن

.: بسم الله الرّحمن الرّحیم :.

باوتن

چون صید
به دام تو به هر لحظه شکارم،
ای طرفه نگارم

از دوری صیاد دگر تاب نیارم،
رفته‌است
قرارم

چون آهوی گمگشته
به هر گوشه دوانم

تا
دام
در آغوش
نگیرم
نگرانم
نگرانم
...

آخرین مطالب
آخرین نظرات
پیوندها

چرا؟؟

پنجشنبه, ۲۳ بهمن ۱۳۹۳، ۰۹:۴۷ ب.ظ

شب جمعه است. از پیش پدر بر می گردم. حال دلم خیلی خوب است. توی صف نماز جماعت نشسته ام. دارند برای زنده و مرده صلوات می فرستند. رویم را که برمی گردانم، همکلاس دبستانم را می بینم. خودم را به کوچه ی چپ می زنم. حوصله ی احوال پرسی ندارم. اما دوباره خودم را سرزنش می کنم. بر میگردم.صدایش می زنم... مریم... سلام عزیزم.خوبی؟بچه هات خوبن؟باهات نیومدن؟بزرگ شدن؟ نیستن الان باهات؟ خودت چه خبر؟ نه بابا عروس کجا؟هنوز مجردم. آره ترم ششم. نگران نباش. دانشگاهم چیز تحفه ای نیس. ماهم باید این راهی که تو رفتی رو طی کنیم. هنوز راه ها مونده! (خضوع و خشوع خرج می کنم مثلا) مثل اینکه دارن نمازو می بندن. التماس دعا.



نمازم تمام می شود. دارم بلند می شوم. برمی گردم. صورتش پف کرده و قرمز است. چیزی نمی گویم. اصلا به من چه؟خداحافظی می کنم و می روم. دنبالم می آید. دارم کفشم را می پوشم که می گوید برایم دعا کن. یک دفعه بغضش می ترکد. می گویم اتفاقی افتاده؟ سرش را تکان می دهد. دارم طلاق می گیرم. چشم هایم گرد می شود. ازدواجش را در 13 سالگی به یاد می آورم و می دانم که الان دوتا بچه دارد که وقتی احوالشان را پرسیدم چشم هایش سرخ شده. جلو می روم. بغلش می کنم. توی بغلم زار می زند. هیچ حرفی برای زدن ندارم. هیچ حرفی. تاحالا مثلا درس می خواندم. خورده ام و خوابیده ام. بزرگترین استرس زندگیم در حد مسخره بازی کنکور بوده. هنوز دارم به ازدواج فکر می کنم و ته تفکرم مثلا چهارتا سخنرانی و کتاب است. و حالا روبه رویم یک زن بالغ متاهل با دوبار تجربه ی مادر شدن و حالا در آستانه ی طلاق.... احساس می کنم این زن، در بیست سالگی، تا ته دنیا رفته است.... 



موافقین ۲ مخالفین ۰ ۹۳/۱۱/۲۳
با وتن

نظرات  (۱۲)

ای بابا :(

میگم 13 سالگی یکم زود نبود؟!! :(

پاسخ:
از یه طرف میگن ازدواج زود خوبه، از یه طرف آدم اینا رو میبینه. از یه طرفم سن بالا گیر داره. 
نمیدونی چقدر از دوستام طلاق گرفتن
اصلا داغون میشم وقتی می فهمم....
نمیشه به این نتیجه رسید که به دلیل ازدواج زودهنگام طلاق اتفاق میفته. استفاده از درصد موفقیت در ازدواج (انگار ازدواج مسابقه دو هست به جای سعادتمندی) بستگی به خیلی عوامل داره و خیلی از این عوامل در طول زمان به وجود میان نه این که یه شاخص مشخص باشه مثل سن یا کار یا خانواده. کفو بودن برای همین مهمه.
پاسخ:
نمی خواستم به این نتیجه برسم. اصلا و ابدا...
با نظرتون کاملا موافقم.

خیلی چیزا مهمه. ولی مهم اینه که طرف اگه تو 13 سالگی ازدواج میکنه خیلیییی خوب انتخاب کنه. و بتونه اون موقع 13 ساله باشه. نه یک پرش از 13 به مثلا 20 و چند سالگی. 
فکر میکنم اشکال زود ازدواج کردن اینه که طرف چیزی از زندگی بلد نیست. و بنظرش ازدواج یک رمان عاشقانه است....
این خیلی بده. گرچه خیلیا تو سن های بالاتر هم همین طورند.
آخه  13 سالگی دیگه خیلی زوده

خدا بهش کمک کنه
به بچه هاش
...
پاسخ:
نظر شما اینه که زوده؟

امیدوارم
سلام
هیچی نمیتونم بگم جز اینکه دعا میکنم خدا کمکش کنه
من فکر میکردم خیلی دغدغه دارم
اما با این پست شما با اندکی تفکر فهمیدم چه موجود ناشکریم/یه دختر همسن من اینجوری با زندگی دست و پنجه نرم میکنه اون وقت من ...
:(
ممنون از پستت/واقعا ممنون;)
پاسخ:
سلام.
واقعا احساستو منم داشتم...

ممنونم که اومدی وبلاگم.

۲۶ بهمن ۹۳ ، ۰۸:۳۷ هدیه دهنده کتاب
مهندس متاسفم از این دنیای خراب واز نادانی مردم ونامردی زمانه .خدا به داد این نسل برسد بویژه دختران معصوم جامعه ما که بعضا اسیر مردان نامردند .برخی مردان که در چنبره زنان جاهل قرار می گیرند اوضاع آشفته بازار ازدواج وجدا شدن خیلی داغه نمی دانم چرا این پدیده در خانواده های مومن هم رسوخ کرده زیاد سراغ دارم وکاری هم از دست هیچ کس جز خدا بر نمی آید پناه بر خدا
پاسخ:
سلام
واقعا تاسف باره...
واقعا نمی دونم چی بگم... منم خیلی نگرانم
سلام

چقدر تلخ....
به تازگی یکی از دوستان منم جدا شده..
پاسخ:
سلام
خیلی تلخ...
چقدر هم زیاد شده...
:/
پس از مدتها اومدم وبلاگتون
و ضد حال بزرگی خوردم ...

افسوس ...
پاسخ:
سلام
افسوس...
بازهم تشریف بیاورید.
۰۲ اسفند ۹۳ ، ۱۲:۵۷ شبکه اشتراک لینک توبنویس
با سلام و احترام

از شما دوست گرامی و فعال در فضای مجازی دعوت بعمل می آید

تا در شبکه اشتراک لینک توبنویس عضو شوید و مطالب خوبتان را جهت بهره برداری سایرین در این شبکه قرار دهید.

بی صبرانه منتظر عضویت و ارسال مطالب زیبای شما هستیم.

دوستان شما در شبکه اشتراک لینک توبنویس

 

هدیه توبنویس به شما وبلاگنویس گرامی :

پیامبر اکرم(صلى الله علیه وآله) فرمودند:

اَلزُّهدُ فى الدُّنیا قَصْرُ الأَمَلِ وَشُکْرُ کُلُّ نِعْمَة وَالْوَرَعُ عَنْ کُلِّ ما حَرَّمَ اللهُ ؛

 

زهد در این جهان به سه چیز است: کوتاهى آرزو، شکرگزارى نعمت ها و پرهیز از حرام.

تحف العقول.

http://www.tobenvis.com/Default.aspx
پس بچه هاشون چی میشن؟؟
یکی ازهم مدرسه ای های منم چهارده سالشه ،ازدواج کرده..
واقعا اینا چه جوری یه زندگی رو جمع وجور میکنن؟؟
پاسخ:
ازدواج زود خوبه. ولی طلاق زود نه....
گرچه طلاق دیرشم بده...
به نظر من بهترین کار ازدواج زوده
و بعدش بچه دار شدن
یعنی در واقع ما که درس خوندیم باید عرض کنم که
ول معطلیم!!
کاش خیلی خیلی نصیحتش میکردی که جدا نشه
هرچی هم که باشه نباید جدا بشه. اون حتما میتونی از پس امتحانش بربیاد
و این خیلی دردناکه اگر نخواد که بربیاد
پاسخ:
سلام
موافقم به شرطی که بچه بازی در نیاره تو انتخابش. تربیتش خیلی خوب باشه و مادر و پدرشم هول نباشن.

واقعا دردناکه. ولی وقت نشد. زود از هم جدا شدیم. بعدم نتونستم شمارشو پیدا کنم:((
۲۲ اسفند ۹۳ ، ۱۶:۳۵ محمود بنائی
:/
دو ماه پیش یک کفش ارزون خریدم که جنسش خوب نبود و خراب شد، دیشب هم یک کفش تقریبا ارزون دیگه خریدم و تا خونه پوشیدم، اونم اصلا خوب نبود و سرکوچه دیگه نمیتونستم راه برم! ولی راه پس دادن نداشت و باید همین را بپوشم یا یک کفش دیگه بخرم! 
 ولی به قول قدیمی ها زن ( کلا ازدواج) کفش پا نیست که اگه پاتو زد بری یکدونه دیگه بخری.
پاسخ:
بنظر من همسر(کلا ازدواج) کفش آماده نیست. یه تیکه چرم و نخه. خودت باید کفش بدوزی...
یک تیکه چرم! آفرین ولی حواستون باشه از چرم میشه کفش دوخت ولی از سنگ و آهن یا مقوا نمیشه. باید یک تیکه چرمِ خوب پیدا کرد.
پاسخ:
؟؟

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی