باوتن

.: بسم الله الرّحمن الرّحیم :.

باوتن

.: بسم الله الرّحمن الرّحیم :.

باوتن

چون صید
به دام تو به هر لحظه شکارم،
ای طرفه نگارم

از دوری صیاد دگر تاب نیارم،
رفته‌است
قرارم

چون آهوی گمگشته
به هر گوشه دوانم

تا
دام
در آغوش
نگیرم
نگرانم
نگرانم
...

آخرین مطالب
آخرین نظرات
پیوندها

از دانشگاه چه خبر؟؟

چهارشنبه, ۲۶ شهریور ۱۳۹۳، ۱۲:۵۳ ق.ظ
1.دیروز رفتم دانشگاه. کلا سر دوتا کلاس نشستم. و کلا هم چیز خیلی سختی نبود. تقریبا همه را می دانستیم.(من عاشق روزهای اولم)

2.امروز صبح نرفتم کلاس. خانه مان قرآن خوانی بود. خانم ها دور هم جمع شده بودند. واقعا واقعا قرآن خواندن با لهجه ی اردکانی به مراتب سخت تر از قرآن خواندن با لهجه ی عربی است. که من با اصرار ایشان موفق شدم.

3.عصر رفتم دانشگاه کلاس اولی تشکیل نشد و ما بسیار ضایع شدیم و خوشحال:)

4.سپس دیدیم پارچه زده اند که TA الکترونیکمان در المپیاد موفقیت(نمی دانم چه موفقیتی )کسب کرده اند. همین جا به آقای منتظری تبریک می گویم(جای دیگری برای تبریک ندارم:))) ایشان با این که آن موقع ترم 6 بودند در نوع خود استادی بودند. نه بخاطر علم و سواد بلکه بخاطر هنر روبه رو شدن با مسائل سخت. که خیلی مساله ی مهمی بود و تقریبا هیچ کسی حوصله ی یاد دادنش را نداشت. خدا خیرشان بدهد.

5.سپس رفتم دیدم ذرت مکزیکی از پارسال گران تر شده و بدمزه تر (کشک کاشان کلید روحانی)

6. و بعد رفتم دنبال شماره کلاس. که مجبور شدم تا ته دانشگاه بروم. دانشکده های علوم انسانی خالی خالی بود. بعد هم سر کلاس ، دانشجویان یا برق بودند یا مکانیک یا کلا فنی جات. استاد از یکی از خانم ها پرسید شما که برقین برق چیه؟؟ خدا را شکر کردم از من نپرسید:))دختره هم گفت جریان الکتریسیته:| پشیمون شدم از شکر گذاریم

7.استاد مورد علاقه ام حاج اقای دبیری استاد آیینم را دیدم.(در مورد این استاد یک سری چیز هایی نوشته ام که بعدا که تکمیل شد حتما خواهم گذاشت.)

8.استاد سر کلاس گفت 2 نمره برای ازدواج. یکی از اساتید گفته بود 6 نمره برای چادر و حجاب کامل. یکی دیگر گفته بود 2 نمره برای ریش!! کلا این مدل نمره دادن ها باحال است خیلی!!

9.از این طرف اردکان تا آن طرفش را پیاده روی کردم.فکر کنم حدود دوساعتی پیاده روی تند داشتم.بسوزد پدر عشق به پیاده روی که انقدر از من انرژی میگیرد. ولی خب همه چیز خوب بود. بجز مقدار زیاد مارمولک(سوسومار)هایی که دیدم:((

10.انقدر خسته شده ام برای تعطیلات آخر هفته کلی برنامه ریخته ام و کلی کار دارم:)) و کلی کتاب برای تفریح و خستگی در کردن:))))


پ.ن.دلم برای دبستان و دوران کودکی تنگه:((((((ولی حس میکنم بچگی ما یه چیز دیگه بود.الان بچگیا رو دوس ندارم.همش پای تبلت و کامپیوتر.اه اه اه

لحظه ها را گذراندیم تا به خوشبختی برسیم غافل از این که خوشبختی همان لحظه ها بود...


موافقین ۲ مخالفین ۰ ۹۳/۰۶/۲۶
با وتن

نظرات  (۴)

۲۶ شهریور ۹۳ ، ۰۸:۳۰ هدیه دهنده کتاب

1-      مهندس سلام . البته  با وجودی که در مطالبتان خواندم واز روحیاتتان خبر دارم شاید از واژه مهندس چندان دل خوش ندارید چون می دونم این رشته چندان چنگی به دلتان نمی زند ولی باز هم میدونم چاره ای نداری تا ادامه بدهی وبه پایان برسونی در این زمینه دعا می کنم موفق باشی وبه خیر وخوشی درس وبحثت تموم بشه .بگذریم من بعد اگه میخای با یه اسم دیگه شما را خطاب کنم واگه مشکلی نداره با این لفظ مهندس!!!! .

2-      آن کتاب قابل شما را نداشت ولی وظیفه ام بود آن را به کسایی اهدا کنم که ارزش قهرمانهای داستان آن کتاب را میدونند یکیش شما بودید چون از وجانتتان معلوم که در بیراهه قدم نمی ذارید وان شالله نخواهید گذاشت چون میدونم با خدایید وخدا با شما است (زیاد مغرور نشی ). ان شاالله که اینجوری باشه

3-       در مورد معرفی  آن کتاب هر طور صلاح دانستید انجام دهید محض ریا جهت اطلاع عموم بد نیست مردم بدوند چه کسایی تو شهر ما هستند (این جمله ایهام داره )(هم منظورم قهرمان داستان کتابه .هم منظور خودم هستم که محض ریا  جهت اطلاع مردم بدونن) اگرچه خوش ندارم مردم بدونن من هم هستم . چون این کار وکارهایی از این قبیل، فقط برای رضای خدا انجام دادم نه برای هیچکس دیگه!!

4-      برا من هیچ زحمتی نیست هرچه در این زمینه بتونم به دوستان مومن (مثل شما ) وغیر مومن (مثل همکلاسیهای  شما چه در دانشگاه وخوابگاه چه در کوچه وبازار) کمک کنم افتخار می کنم (کتابهای خوب زیاده. معرفی لازم نیست. بهتره کتابها مطالعه بشه تا معرفی )

5-      همه نسلها بنوعی خوبیها وبدیهایی دارند نسل شما هم خوبند اگرچه طبیعی است گذر زمان بر نسلها اثر میذاره

6-      قرآن در زندگی انسان روشنی میاره بویژه همراه با خواندن معنی آن .تمسک به نماز وقرآن هیچگاه انسان را به راه کج نمی بره

7-      نصحیت خیلی خوبه .سفارش کردن ارزش داره ولی من اهل نصحیت نیستم چرا که خود محتاج ترم .ایکاش یکی بود همه مارا نصحیت می کرد وگوش می کردیم . (خود کرده را تدبیر نیست)(داستان مولای متقیان که حتما داری ؟ جریان خرما خوردن آن حضرت)

8-      مهندس ما قابل نیستیم وهنوز اندرخم یک کوچه ایم .زیاد هم تجربه نداریم ولی آنچه داریم از گذشتگان داریم . برخی از پدر ومادرمان برخی از دوستان ونزدیکان مان برخی از دوستان شهیدم که خیلی تجربه داشتند وآنها را به من هدیه دادند .آه چه بگویم از دوستان شهیدم در جبهه .البته مهندس اینو بگم که خیلی چیزا تجربه کردم  بعضیاش خیلی خوب وبعضیاش خیلی بد بود.

9-      در پایا ن هم بگم چند تا کتاب برا هدیه دادن دارم. یکیش آماده فقط بگو چطوری بدستت برسونم؟؟

10-  . خدا نگهدار تا بعد .......  

پاسخ:
سلام
1.مهندس چیز بدی نیست. همه ی آدم ها مهندس اند. هرکسی در یک زمینه ای. حتی حافظ هم با این کلمه ی ثقیل شعر دارند.که طاق ابروی یار منش مهندس شد.
2.امیدوارم قدم در راه بد نگذارم و بیراه نروم.(والبته الان هم نباشم)
3.ریا نیست. شما برای شهر دلسوزید. ان شاالله خدا یاریتان کند.
4.بله همین طور است که می فرمایید.کتاب خوب زیاده.شاید روزی مزاحم شدیم.
5.نسل ما حقیقتا خیلیییی درگیر هجمه های فرهنگی است . که واقعا خدا هدایتمان کند
6.کاملا درست است.ان شاالله از طرف ما مهجور نمانند.
7.نصیحت چیز بدی نیست.امیدوارم عمل کننده باشیم.
8.رزمندگان و کلا کسانی که درگیر جنگ اند خیلیییییی بیشتر از کسانی که در آرامش پس از طوفان اند تجربه دارند.بر کسی پوشیده نیست.
9.من واقعا ممنونم:))))هرطور امر بفرمایید.
10.ان شاالله.خدا نگهدار شما هم
بابا این چه وضع پست نوشتنه آخه؟! آدم یاد اخبار ایران و جهان در 60 ثانیه میفته :))))))
راستی تو هم پس یزدی هستی، آره؟ :) یه دوست خوب دیگه از دیار یزد به دوستای یزدی م اضافه شد :)
میگم اون شماره ی 8 رو شوخی کردی دیگه، مگه نه؟ :-|
اگه واقعیت داشته باشه، واقعا تف به این تفکر ... که اسلام رو اینجور آدما دارن به گند می کشن... :-|

اسلام به ذات خود ندارد عیبی
هر عیب که هست، از مسلمانی ماست
:-|
پاسخ:
سلام خواهر جون.حالا خوبه به یاد اخبار 60 دقیقه نیفتادی:)))
بعله...پ چی؟؟
نه بابا همش جدی و موثق بود.باور کن.
چه اشکال داره خب؟؟باحاله که.البته استاد تاریخ امامت و معارف و اینا بودن همه
نه اینکه مثلا حالا الکترونیک باشه
این درسا که اشکال نداره.مخصوصا واسه حجابش.حالا ما اگه بی حجاب بودیم اون استاده نصیبمون میشد.حالا که این استاد داریم خبری هم از دو نمره نیست.ریشم که شرمندم :)))
نه ببین سمانه، نخند... اصلنم باحال نیس :-|
استاد معارف باشه یا هرچیز دیگه
حالا مردم ما نیس خیلی خوب و عمقی اسلام رو فهمیدن، حالا میان اینجوری ریا و ظاهرنمایی رو بیشتر هم تشویق و ترویج میکنن؟!! :-|
مگه ایمان به چادره؟
مگه اخلاق به ریشه؟!
واقعا جای تاسف داره به نظر من برخورد این اساتید... تیشه می زنن به ریشه ی اسلام ناب :(

رهبر ممکت با این عظمتش میاد میگه هر کس یه تعداد ایراداتی داره، یکی ایرادش پنهونه یکی مث بدحجاب ها ایرادشون آشکاره... اون وقت استاد میاد اینجوری حجاب رو ترویج کنه؟!! :-|
عجب آدمایی پیدا میشن... کفری میکنن آدمو به خدا :-|
پاسخ:
برف دونه ی عزیز.شما راس میگی. منم قبول ندارم. اصلا کارش یه جورایی مسخره بازیه. چون حتی حجابم به دو ساعت چادر سر کلاس نیست. من اگه استاد شدم کارای بهنری سراغ دارم. برای همون حجاب مثلا. البته برای ریش راهکاری ندارم. می سپارم به اهل فن:))
اینا بیشتر در اثر بی سلیقگی شکل میگیره
آدم باید باسواد باشه.با تقوا هم باشه.با سلیقه هم باشه.اون وقت میشه اسلام ناب محمدی.
اللهم صل علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم.
۲۹ شهریور ۹۳ ، ۰۸:۱۴ هدیه دهنده کتاب

 

1-      مهندس سلام .اولا میخاسم بگم زیاد به این برف دونه محل نذار ادب نداره من که نمی شناسمش ولی از نوشته ها معلوم منطق حالیش نیست .اینکه اولا

2-      .من بعد با همین لفظ مهندس خطابت می کنم انشاالله خدا بهت توفیق بده یه متعهد متخصص بشی

3-انشا الله اینطوری باشه که هست خدا توفیقت بده همیشه در راه خدا گام بردارید

3-      من وظیفه ای دارم چون از قافله شهادت عقب ماندم ولیاقت نداشتم باید راه همرزمانم را ادامه بدهl امیدوارم بتونم به عهدی که بستم وفا کنم

4-      همیشه ودر همه حال در تلاشم تا فرهنگ مطاله را بین دوستان خوبم بالا ببرم ولو به هدیه یک کتاب. قابل دوستان نداره ولی این کوچکترین کاره

5-      خدا کنه عاقبت این نسل را ختم به خیر کنه خطرات درراه این نسل بسیاره

6-      ما مدیون شهداییم باید با قدم قلم راهشان را ادامه دهیم در قول وعمل ..نه حرف و...

7-      نصحیت خیلی خوبه ولی .....

8-      خیلیها زحمت کشیدند تا این مملکت را حفظ کنند تا به دست نااهلان نیفتد . در آن مقطع حساس (8 سال دفاع مقدس خیلی خونها ریخته شد تا خون مردم ما در شهرها ریخته نشه )

9-      من در خدمتم هرطور شما راحتید فقط امر بفرمائید

10-  دعا می کنم خداوند در تمامی امور زندگی یار ویاور وهمراهتان باشد .خداحافظ

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی